Hospitality

- Wat houdt hospitality in? 

Als je het letterlijk vertaald betekend het woord hospitality, gastvrijheid. Maar dat is niet alles want hospitality  is veel ruimer dan alleen  gastvrijheid.  Je moet altijd proberen in te beelden wat een klant denkt zodat je je daarop kan inspelen en vriendelijk kan zijn.  Het is ook belangtrijk dat je met zijn of haar probleem om kan gaan. Je observeert wat de mensen denken en willen.                                  Blijf vriendelijk en gastvrij tegenover de klant.

 

- Wat zijn de belangrijkste vaardigheden voor de toeristische branche?

De belangrijkste vaardigheid voor de toeristische branch vind ik stressbestendigheid. Want deze vaardigheid heb je vrijwel bij iedere baan in deze branche nodig.

Ook is het belangrijk dat je een open houding en focus hebt, klantgericht bent,  breder  durven kijken, gastvrij en vriendelijk zijn. Het houden van overzicht en organisatie van diverse zaken is ook van belang in deze branche. Bij deze branche is het belangrijk de ontwikkelingen in de markt te volgen zodat daarop gereageerd kan worden.

 

- Welke bedrijven zitten er in de toeristische/hospitality brance?

De bedrijven in de toeristische/hospitality branche zijn onder andere Hotels (van der Valk), reisorganisaties (TUI), VVV kantoren, ANWB, Boeking-sites (booking.com, trivago),etc,. 

 

 

 

 

Pitchfilmpje

Download de video en speel hem af in PowerPoint
PowerPoint – 4,8 MB 41 downloads

Maak jouw eigen website met JouwWeb